torsdag 11 december 2008

César Domela

César Domela (1900 - 1992) Neoplastic relief #10 (1930) The Hague, Gemeentemuseum Den Haag
De Stijl var en konströrelse på 1920-talet bestånde av bland andra Piet Mondrian, Theo van Doesburg och Gerrit Rietveld. Man förespråkade användning av elementära former i konsten, i synnerhet kuber, vertikaler och horisontaler. Konstverkens formspråk är rent abstrakta, de är gjorda direkt utan att abstrahera någon föreställande värld, formspråket förenklades till vertikala och horisontela element. Endast primärfärgerna blå, röd och gul användes tillsammans med svart och vitt. Ref. Wikipedia

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kolla dom bilderna på min sida.
Är man bra om man ber till en profet som har slavar och gifter sig med ett barn? Läs mer på min hemsida om mohammed "profeten" http://www.mohammedt-shirt.com
Denna sida är skriven av Persier och Svenskar mot islam.
Läs på Engelska. Översätt inte.

Bruno sa...

Om jag förstår dig rätt så vill du att jag skall lägga pengar i ett kuvert och skicka till en anonym postboxadress. Telefonnumret 073 5563126 verkar dessutom vara okänt för Eniro. Så jag får meddela att jag inte har för avsikt att lägga 280 kronor i ett kuvert till någon anonym person, som påstår sig vara mot islam.