fredag 5 mars 2010

Kuroda Seiki

Kuroda Seiki (1866-1924) Reading (1891)

2 kommentarer:

smultron sa...

En del läsande kvinnor härinne, vilka jag lätt kan identifiera mig med. Just nu handlar det om Weimarrepubliken. Mycket intressant och en minst sagt omvälvande tid. Har andra böcker som drar också. Började på Singers Trollkarlen fårn Lublin igår kväll och fastnade genast.

Tog en snabb kik på dina foton. Får återkomma dit. Missade årtalen när dom var tagna. Ha en bra helg!

Bruno sa...

Ja, jag tänkte på biblioteket i Bankeryd och Evas läsecirkel. Hon behövde en bra bild på en person som läser. -Inflationen under Weimarrepubliken var enorm och mängder av frimärken trycktes med allt högre valörer som ofta blev överstämplade med än större belopp. Deutsches Reich, 10 Millionen. Att samla frimärken var vanligt då jag gick i skolan, de var billiga och stimulerade fantasin. -De gamla fotografierna från 1929 är spännande. Mycket saknas och jag vet inte så mycket om deras resor. Men fotona berättar en del.