måndag 26 januari 2009

Wayne Thiebaud

Wayne Thiebaud (f. 1920) Strawberry cake
Så får jag lägga ytterligare ett år till min ålder. Att fylla år låter ju festligt och fram till en viss punkt så medför ju födelsedagen en större frihet och ett ökat ansvar. Att få göra någonting för första gången kunde kännas överväldigande. Jag tror att jag upplevde frihetsbehovet som mycket starkt. Jag läste George Woodcocks bok Anarkismen - Omstörtande nihilsm eller fredlig idealism? Under en tid var jag medlem i Jönköpings LS (Lokala Samorganisation). Det arbete jag skulle börja blev jag avskedad ifrån innan jag han sätta min fot där. Man överskattade min farlighet och gjorde sig skyldig till en rätt kränkande handling. Så kom jag på Smålands Folkblads förstasida med stor bild och rubriken Syndikalisten Bruno sparkad!
-Men visst är den fin Wayne Thiebauds tårtbit!

Inga kommentarer: